Eiti į turinį

Elektrifikacija

Elektrifikacija, kas tai?

O viskas labai paprasta – elektrifikacija, tai geležinkelio tinklo atnaujinimas ir parengimas, jog juo galėtų laisvai riedėti elektriniai traukiniai.

Tvariau, našiau ir be jokio CO2 pėdsako!

Šiuo metu elektrifikuotas geležinkelis sudaro vos 9 proc. viso šalies tinklo. Baigus elektrifikacijos projektą ši dalis išaugs iki 35 proc.  Šiuo metu Lietuvoje yra elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai: Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena.

Elektrifikacija 2024 metais

Nuo 2024 m. sausio 8 d. iki gegužės 23 d. tęsis elektrifikacijos darbai dienos metu, kurie įtakos keleivinių traukinių eismą VilniusKlaipėdaVilnius ir RadviliškisKlaipėdaRadviliškis maršrutais.



  • Keleivinis eismas dienos metu bus ribojamas nuo pirmadienio iki šeštadienio. Sekmadieniais eismas bus visiškai atnaujinamas.
  • Siekiant užtikrinti sklandų susisiekimą svarbiausių švenčių metu, traukinių eismas visiškai bus atnaujintas valstybinių švenčių ir jas supančių ilgųjų savaitgalių metu (vasario 15 – 18 d. ir kovo 8 – 11 d.) bei Velykų savaitę (kovo 28 – balandžio 2 d.). 
  • 2024 m. papildomai planuojama ir geležinkelio ruožo Klaipėda–Rimkai elektrifikacija. Informacija apie dėl to vyksiančius maršruto Klaipėda–Šilutė tvarkaraščio pokyčius bus patikslinta ateityje.
  • Vykstant elektrifikacijos darbams nuo pirmadienio iki šeštadienio iš Vilniaus į Klaipėdą bus galima nuvykti anksti ryte ir 2 reisais vakare, o iš Klaipėdos į Vilnių – ryte ir vakare. Siekiant sudaryti sąlygas kuo daugiau žmonių vykti traukiniais, dalis reisų bus organizuojami padidintais traukinių sąstatais. Dienos metu bus galima vykti tik sutrumpintu maršrutu atkarpa tarp Vilniaus ir Šiaulių, įskaitant visus tarpinius sustojimus tarp šių stočių. Sekmadieniais eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus visiškai atnaujinamas – traukiniai kursuos pagal metinį tvarkaraštį.
  • Nuo sausio 8 d. visi pirmadieniais-šeštadieniais kursuojantys maršruto Radviliškis–Šiauliai–Klaipėda traukiniai bus atšaukiami. Eismo pertraukų metu keleiviams rekomenduojama rinktis alternatyvias susisiekimo priemones. Užtikrinant susisiekimą į darbus, šio maršruto sutrumpinti reisai kursuos tik ankstyvuoju rytiniu laiku tarp Radviliškio ir Šiaulių. Sekmadieniais traukinių eismas šiuo maršrutu bus atnaujintas iš dalies – kursuos 2 iš 4 įprasto tvarkaraščio reisų.

DUK

  • Kodėl reikalinga elektrifikacija? Geležinkelio elektrifikacija reikalinga tam, jog ateityje galėtų kursuoti visiškai „žali“, aplinką tausojantys ir nulinį CO2 pėdsaką paliekantys elektriniai traukiniai. Be to elektriniai traukiniai yra gerokai patogesni, greitesni, o jų eksploatacija – taupesnė. Šiuo metu elektrifikuotas geležinkelis sudaro vos 9 proc. viso šalies tinklo. Baigus elektrifikacijos projektą ši dalis išaugs iki 35 proc. 
  • Kiek kilometrų geležinkelio bus elektrifikuota? Vasario 6 – kovo 16 d., atkarpoje Kaišiadorys–Radviliškis planuojama pradėti elektrifikuoti 125 km. geležinkelio ruožą, o nuo kovo 17d., atkarpoje Šiauliai–Klaipėda pradėti elektrifikuoti 164 km ruožą.
  • Kokios atkarpos pirmiausia bus elektrifikuotos? Kodėl? Kaišiadorys–Radviliškis ir Šiauliai–Klaipėda. Eiliškumas pasirinktas pagal suderintą planą bei norint greičiau pradėti eksploatuoti keleiviams aktualesnius geležinkelio ruožus. VilniusŠiauliai ruože keleivių skaičius yra didesnis nei keliaujančiųjų maršrutu ŠiauliaiKlaipėda, todėl šiam ruožui ir teikiame pirmenybę.
  • Ar galite pasakyti kaip keisis traukinių tvarkaraščiai? Elektrifikacija - ypatingai kompleksiškas projektas. Tvarkaraščius galėsime atnaujinti reguliariai ir pagal organizuojamus darbus planuoti maksimalų galinčių kursuoti reisų skaičių. Bilietų prekybą į visus reisus, įskaitant ir tuos, kuriuos laikinai paveiks elektrifikacijos darbai, kaip įprasta sieksime pradėti likus 30 d. iki kelionės, tad visi keleiviai galės pasirinkti jiems labiausiai tinkančius kelionių laikus.
  • Ar atnaujinsime eismą šventėms? Tikimės, kad balandžio 06-11 d., t. y. Velykų laikotarpiu, bus atnaujintas įprastas traukinių eismas.
  • O kaip su vietomis traukiniuose? Ar tilps visi norintys važiuoti? Artėjant vasaros sezonui ir analizuojant keleivių srautus, dalyje reisų pagal galimybes suplanavome leisti dvigubus sąstatus, t.y. dvigubai daugiau vietų turinčius sujungtus traukinius.
Visa Tavo kelionė - vienoje programėlėje!
Visa Tavo kelionė - vienoje programėlėje!
Išbandyk!
Atidaryti