83. Jeigu traukinio išvykimo metu arba praleidus persėdimą, arba traukinio atšaukimo atveju pagrįstai galima tikėtis, kad atvykti į galutinę atvykimo vietą pagal vežimo sutartį bus vėluojama 60 minučių ar daugiau, Vežėjas pasiūlo keleiviui pasirinkti vieną iš šių galimybių:
a) visos bilieto kainos grąžinimą tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis buvo už jį sumokėta, už nenuvažiuotą kelionės dalį ar dalis ir jau nuvažiuotą dalį ar dalis, jei kelionė nebeatitinka keleivio pradinių kelionės planų, ir, prireikus, grįžimo į pradinę išvykimo vietą paslaugos suteikimą esant anksčiausiai galimybei;
b) tęsti kelionę ar keliauti kitu maršrutu, esant panašioms transporto sąlygoms, į galutinę atvykimo vietą esant anksčiausiai galimybei;
c) tęsti kelionę ar keliauti kitu maršrutu, esant panašioms transporto sąlygoms, į galutinę atvykimo vietą vėlesnę keleiviui patogią dieną.
84. Tuo atveju, kai pagal Taisyklių 83 punkto b ir c dalis kelionę kitu maršrutu panašiomis transporto sąlygomis vykdo tas pats Vežėjas arba kitai įmonei pavesta vykdyti kelionę kitu maršrutu, keleiviai nepatiria papildomų išlaidų. Keleiviai nepatiria papildomų išlaidų ir tuo atveju, jei kelionei kitu maršrutu naudojamas aukštesnės paslaugos klasės arba alternatyvių rūšių transportas.
85. Esant Taisyklių 83 punkte įtvirtintoms aplinkybėms, keleiviui paprašius Vežėjas gali leisti, kad keleivis sudarytų sutartį su kitu transporto paslaugų teikėju, pagal kurią keleivis galėtų panašiomis sąlygomis pasiekti galutinę paskirties vietą. Tokiu atveju Vežėjas atlygina keleivio patirtas išlaidas.
86. Jei apie esamas kelionės nukreipimo kitu maršrutu galimybes keleiviui nepranešama per 100 minučių nuo tvarkaraštyje numatyto atidėtos ar atšauktos paslaugos ar praleisto persėdimo išvykimo laiko, keleivis turi teisę sudaryti tokią sutartį su kitais viešojo transporto paslaugų teikėjais. Tokiu atveju Vežėjas atlygina keleiviui būtinas, tinkamas ir pagrįstas patirtas keleivio išlaidas.
87. Neprarasdamas teisės į kelionę traukiniu, keleivis iš Vežėjo turi teisę reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei jo traukinys į vežimo sutartyje nurodytą atvykimo stotį arba stotelę pavėlavo daugiau nei 60 minučių ir dėl šio vėlavimo pagal Taisyklių 83 punkto a dalį jam nebuvo grąžinta už bilietą sumokėta pinigų suma. Kompensacijos už vėlavimą yra:
a) 25 % keleivio sumokėtos bilieto kainos tuo atveju, kai vėluojama į atvykimo stotį arba stotelę nuo 60 iki 119 minučių;
b) 50 % keleivio sumokėtos bilieto kainos tuo atveju, kai vėluojama atvykti į atvykimo stotį arba stotelę 120 ar daugiau minučių.
88. Kompensacija už vėlavimą apskaičiuojama pagal visą kainą, kurią keleivis faktiškai sumokėjo už kelionę, kuri vėlavo.
89. Vežėjas atleidžiamas nuo atsakomybės pagal Taisyklių 83 punktą, jeigu apie vėlavimą keleiviui pranešama iki jam nusiperkant bilietą arba jei vėlavimas, susidaręs dėl kelionės pratęsimo naudojantis kita paslauga arba dėl vykimo kitu maršrutu, yra trumpesnis nei 60 minučių.
90. Vežėjas neprivalo mokėti kompensacijos, jei gali įrodyti, kad vėlavimas, praleistas persėdimas arba atšaukimas buvo tiesiogiai nulemti arba yra neatsiejamai susiję su:
a) ypatingomis aplinkybėmis, nesusijusiomis su geležinkelio veikimu, pavyzdžiui, ekstremaliomis oro sąlygomis, didelėmis gaivalinėmis nelaimėmis arba didelėmis visuomenės sveikatos krizėmis, kurių Vežėjas negalėjo išvengti ir užkirsti kelio jų pasekmėms, nepaisant to, kad konkrečiomis to atvejo aplinkybėmis ėmėsi reikiamo atsargumo;
b) keleivio kalte arba
c) trečiojo asmens elgesiu (pavyzdžiui, ant geležinkelio bėgių patekusiais asmenimis, kabelių vagyste, transporto priemonėje kilusiomis ekstremaliosiomis situacijomis, teisėsaugos veiksmais, sabotažu ar terorizmu), kurio Vežėjas negalėjo išvengti ir užkirsti kelio jo pasekmėms, nepaisant to, kad konkrečiomis to atvejo aplinkybėmis ėmėsi reikiamo atsargumo.
91. Taisyklių 90 punkto c dalyje nurodytos išimtys neapima Vežėjo darbuotojų streikų, kitos įmonės, kuri naudojasi ta pačia geležinkelio infrastruktūra, veiksmų ar neveikimo atvejų ir infrastruktūros bei stoties valdytojų veiksmų ar neveikimo atvejų.
92. Kompensacija, kuri keleiviams priklauso traukinio vėlavimo atveju bei Taisyklių 83 punkto a dalyje nurodyti bilietų kainos grąžinimai atliekami per 30 dienų nuo prašymo pateikimo dienos. Kompensacija gali būti išmokėta čekiais ir (arba) suteikiant kitas paslaugas, jei tik tų čekių ar paslaugų sąlygos yra pakankamai lanksčios visų pirma kalbant apie galiojimo laikotarpį ir paskirties vietą, ir jei keleivis sutinka tuos čekius ir (arba) paslaugas priimti.
93. Iš kompensacijos už bilieto kainą neatskaičiuojamos finansinio sandorio išlaidos – mokesčiai, išlaidos už telefoną ar pašto ženklus. Kompensacijos, kurios neviršija 1,45 Eur (su PVM) yra neišmokamos. Nekompensuojama suma yra minimalūs Vežėjo nuostoliai.
94. Traukinio vėlavimo atveju (traukiniui vėluojant atvykti ar išvykti) arba paslaugos atšaukimo atveju Vežėjas keleivius informuoja apie padėtį ir apie numatomą išvykimo bei numatomą atvykimo laiką, susijusius su paslauga arba pakaitine paslauga, kai tik turi tokią informaciją.
95. Jeigu 94 punkte nurodytas vėlavimas siekia 60 min ar ilgiau arba jei paslauga atšaukiama, Vežėjas keleiviams taip pat pasiūlo:
a) maisto ir gaiviųjų gėrimų atsižvelgiant į laukimo laiką, jei jų yra traukinyje ar stotyje arba jie pagrįstai gali būti pateikti atsižvelgiant į tokius kriterijus, kaip nuotolis iki tiekėjo, atvežimo laikas ir kaina;
b) kai ir kur tai fiziškai įmanoma, viešbutį ar kitą apgyvendinimo vietą ir transportą iš geležinkelio stoties į apgyvendinimo vietą tais atvejais, kai būtina apsistoti vieną ar daugiau naktų arba atsiranda būtinybė apsistoti ilgiau nei numatyta. Tais atvejais, kai tokia būtinybė apsistoti atsiranda dėl taisyklių 90 punkte ir atitinkamuose papunkčiuose nurodytų aplinkybių, Vežėjas gali apriboti apgyvendinimo trukmę iki ne daugiau kaip trijų naktų. Jeigu įmanoma, atsižvelgiama į individualių poreikių turinčių asmenų prieigos reikalavimus ir šunų pagalbininkų poreikius;
c) jei traukinys sustabdytas kelyje, kai ir kur tai fiziškai įmanoma, transportą nuo traukinio iki geležinkelio stoties, alternatyvios išvykimo vietos ar iki galutinės atvykimo vietos pagal teikiamą paslaugą.