Į Lietuvą atvyko pirmasis baterinis „Stadler“ traukinys
Gruodžio 15–ąją, pirmadienį, į Lietuvą atvyko pirmasis naujas baterinis traukinys, pagamintas Šveicarijos kapitalo įmonės „Stadler“ gamykloje Lenkijoje. Planuojama, kad iki 2026 metų pabaigos „LTG Link“ riedmenų parkas pasipildys iš viso šešiais bateriniais traukiniais.
„Pirmasis baterinis traukinys Lietuvoje – tai ne tik technologinis pasiekimas, bet ir mūsų įsipareigojimas keleiviams. Siekiame, kad kelionės būtų tvarios, patogios ir modernios, o naujieji traukiniai šiuos lūkesčius pavers kasdienybe,“ – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Bateriniai traukiniai – tai tokie riedmenys, kurių vienas vagonas skirtas greitai įkraunamai ir ilgaamžei ličio baterijai. Tokiame baterijai skirtame viename vagone sėdimų vietų nėra, tačiau keleiviai turės galimybę šį vagoną pereiti. Kai baterinis traukinys važiuoja kontaktiniu tinklu, yra iškeliamas bateriją kraunantis pantografas, o kontaktinio tinklo nelikus, riedmuo varomas įkrautos baterijos pagalba.
Lietuvoje bateriniai riedmenys kursuos dviejuose maršrutuose: Vilnius–Varėna (Marcinkonys) ir Kaunas–Šiauliai. Nesant kontaktinio tinklo, bateriniai traukiniai galės įveikti iki 70 kilometrų atstumą, o ateityje „LTG Link“ galėtų įsigyti ir tokių riedmenų, kurie baterijos pagalba įveikia iki 100 kilometrų.
Norint įveikti ilgesnį maršrutą, riedmenys turės sustoti Varėnoje įrengsimoje krovimo stotelėje. Joje sustos iš Vilniaus ir Marcinkonių atvykę traukiniai. Maršrutu Kaunas–Šiauliai kursuojantiems traukiniams krovimo stotelė nereikalinga – minėtame maršrute neelektrifikuotiems ruožam įveikti pakaks baterijos.
Bateriniuose traukiniuose įrengtos 128 sėdimos vietos. Tiek sėdynės, tiek traukinio interjeras yra identiški elektrinių „Stadler Flirt“ traukinių antros klasės vagonams. Naujieji bateriniai traukiniai, kaip ir elektriniai, yra pritaikyti ir keleiviams su judėjimo negalia – šiuose riedmenyse įrengtos sklandų judėjimą užtikrinančios rampos, įrengti specialūs keltuvai, tualetai.
Važiuodami kontaktiniu tinklu bateriniai traukiniai galės išvystyti iki 160 km/val. greitį, o bateriniu režimu – iki 120 km/ val.
Keleivių patogumui bateriniuose traukiniuose įrengti kavos ir užkandžių aparatai.
Primename, kad „LTG Link“ riedmenų parką iš viso papildys 15 naujų traukinių – 9 elektriniai ir 6 bateriniai. Šių metų spalio mėnesį į Lietuvą atvyko pirmasis naujas elektrinis traukinys, o praėjusią savaitę – antrasis. Planuojama, kad keleivinės kelionės naujaisiais riedmenimis bus pradėtos vykdyti 2027 metų pirmoje pusėje.
