Trijų Baltijos šalių keleivių vežėjų įmonių vadovai pirmieji išbandė susisiekimą traukiniais nuo Vilniaus iki Talino
Trijų Baltijos šalių vežėjai – „LTG Link“, „Vivi“ ir „Elron“ – suderino traukinių tvarkaraščius, kad būtų užtikrintas susisiekimas traukiniais tarp trijų šalių sostinių. Iki šiol galimybės per vieną dieną nuvykti suderintais traukiniais iš Vilniaus į Taliną nebuvo. Sausio 6 dieną „Elron“ priderinus papildomą traukinį Talinas–Valga–Talinas, atsirado pilnai funkcionuojantis kasdieninis susisiekimas geležinkeliu tarp Vilniaus, Rygos ir Talino.
Naują susisiekimą pirmieji išbandę vežėjų įmonių vadovai aptarė ir tolimesnius šios jungties vystymo etapus: pasiūlyti keleiviams patogią galimybę įsigyti bilietą patrauklesne kaina ir sumažinti persėdimų skaičių.
„Norime plėsti mūsų keleivių kelionių geografiją ir pasiūlyti daugiau galimybių keliauti. Džiaugiuosi visų šalių bendradarbiavimu ieškant optimaliausių sprendimų. Svarbu, kad visi turime vienodą tikslą ir matymą, todėl tikiu, kad jau netrukus galėsime pasiūlyti trijų šalių gyventojams keliauti patogiau tvaria susisiekimo priemone“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Anot K. Meidės, paprastai tarptautinio maršruto suderinimas trunka ilgiau nei metus, šiuo atveju trims šalims pavyko tvarkaraščius suderinti per pusmetį, tačiau vieningo bilietų pardavimo sprendimo, leidžiančio įsigyti bilietus patrauklesne kaina, dar teks palaukti, nes tai yra susiję su skirtingų šalių mokestiniais reikalavimais ir kiekvieno vežėjo IT sistemų suderinamumo galimybėmis.
„Suderinus traukinių tvarkaraščius Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, sukuriame reguliarų traukinių susisiekimą tarp šių trijų šalių, kurio nebuvo beveik 30 metų“, – sako „Elron“ valdybos pirmininkas Lauri Betlemas. „Nors ir anksčiau teoriškai buvo galima keliauti traukiniu tarp sostinių, dėl naujų tvarkaraščių persėdimai bus gerokai patogesni. Ši jungtis ypač svarbi pietų Estijai, nes labai pagerina regiono tarptautinius ryšius.“
Pasak Latvijos keleivinių traukinių operatoriaus „Pasažieru Vilciens“ (Vivi) valdybos pirmininko Raitis Nešpors, visi trys traukinių operatoriai siekia bendro tikslo – pagerinti susisiekimą tarp Baltijos šalių. „Tvarkaraščių suderinimas – tai tik pirmas žingsnis kuriant keleiviams patogų susisiekimą traukiniais per Baltijos šalis. Neabejotinai pradėtas darbas skatinant judumą tarp valstybių bus tęsiamas, o dabar sukurtas susisiekimas atspindi bendrus visų trijų vežėjų tikslus ir gebėjimą bendradarbiauti“, – teigia R. Nešporsas.
Trijų šalių vežėjų įmonių vadovai susitikimo metu susitarė, kad vieningas bilietų pardavimo sprendimas, kuris leis įsigyti bilietus patrauklesne kaina, keleiviams bus pristatytas šių metų pirmą ketvirtį, Planuojama, kad per šį laiką susisiekime nuo Vilniaus iki Talino turėtų likti tik vienas persėdimas.
Tikimasi, kad startuosianti nauja jungtis bus alternatyva kelionei automobiliu ir taps pagrindu tolimesniam susisiekimo tobulinimui, kurio galutinis tikslas – tiesioginis, konkurencingas kasdieninis susisiekimas tarp Baltijos šalių sostinių traukiniais.
LTG grupė yra didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė, savo veiklą vystanti trimis pagrindinėmis kryptimis: krovinių ir keleivių vežimas geležinkeliais, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas, priežiūra ir plėtra. LTG grupę sudaro pagrindinės dukterinės bendrovės: „LTG Infra“, „LTG Cargo“, „LTG Link“, GTC. „LTG Link“ siekia kurti patogesnių kelionių patirtį visiems klientams bei skatinti žmones dažniau rinktis tvaresnį geležinkelių transportą ir taip prisidėti prie transporto poveikio aplinkai mažinimo. Bendrovės pervežamų klientų skaičius pastaraisiais metais auga ir 2023 m. pasiekė apie 5 mln. keleivių, t. y. maždaug 7 proc. daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. 4,7 mln. iš šių keleivių keliavo Lietuvos vidaus maršrutais.
